HANDELSBETINGELSER


Seneste opdatering
Lørdag den 6. Marts 2021


Generelle oplysninger

Oliver & Bjerregaard IVS
CVR: 38041975
Vandværksvej 32
9800 Hjørring
E-mail: info@matik.dk
Telefonnummer: 42 61 22 47


Matik.dk

Firmaet Oliver & Bjerregaard IVS driver Matik.dk som sælger som udgangspunkt kun B2B. Vores kunder er erhvervsdrivene, som bruger os til firmagaver, smagninger, leje af lokale. Vi sælger også vores produkter igennem forsikringsselskaberne, hvor de henviser kunden til os, som skal have erstattes deres stjålne og beskadige lamper.
Vores hjemmeside er for alle både privat og erhverv, men ønsker man en særaftale, skal man kontakte kundeservice.


Kundeservice/Salgskontoret

Telefonnummer: 42 61 22 47
E-mail: info@matik.dk
Du kan bestille varer på vores webshop på alle tidspunkter af døgnet.

Har du generelle forespørgsler på varer eller lignende, besvarer vi opkald eller e-mails på følgende tidspunkter:
Mandag – torsdag: 09.00 – 13.00
​​​​​​​Fredag: 8.00 – 13.00


Overholdelse af den danske lovgivning om salg af alkohol og spiritus

Eftersom der gælder helt særlige regler for salg af alkohol og spiritus i Danmark beder vi dig derfor om at være opmærksom på dette:
Personer mellem 16-18 år må købe vin, alkohol m.m. op til 16,5%
Personer under 18 år må ikke købe spiritus og stærkere alkohol (vodka, gin, m.m.) over 16,5%


Afgivelse af ordre

Afgivelse af ordre via vores webshop, er ikke en juridisk bindende aftale. Matik ApS har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Når du har afgivet en ordre via vores webshop, vil vores system automatisk sende dig en e-mail (bestillingsbekræftelse), hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar via e-mail (bestillingsbekræftelse) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Aftalen er først bindende, når du har modtaget en e-mail (ordrebekræftelse) fra Matik ApS med information om, at vi har afsendt varen. Ordrebekræftelsen indeholder både en oversigt over dine bestilte varer, priser, og evt. fragtinformation
Hvis Matik ApS ikke er i stand til at opfylde din ordre som følge af for eksempel udsolgte varer, kontakter vi dig hurtigst muligt på enten telefon eller e-mail.
Som kunde er du ansvarlig og bærer risikoen for, at de indtastede kundeoplysninger er korrekte.


Betaling

Vi behandler dine oplysninger ud fra gældende standarder.
Matik ApS modtager betaling med Mobilepay, Dankort/Visa-Dankort, MasterCard, Maestro, VISA, og VISA Electron gennem samarbejde med NETS. Sammen sikrer vi dig et trygt og sikkert køb. Siden, hvor du angiver dine kortoplysninger, ser anderledes ud end resten af webshoppen – dette skyldes krav fra NETS. NETS sikrer, at siden er sikker og alle oplysningerne er krypterede. Din transaktion bliver gennemført i en PCI certificeret betalingsgateway, hvor dine kortinformationer krypteres. Kommunikationen mellem dig og betalingsgateway foregår via den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med NETS.
Der trækkes ikke penge på dit betalingsmiddel, før du har modtaget en ordrebekræftelse og varen er afsendt.
Bemærk: Der er ikke noget ekstragebyr, når du betaler med hverken MobilePay eller betalingskort.


Betalingsaftale for B2B kunder

Ved firma- eller virksomhedsaftaler (B2B) kan der indgås en faktureringsaftale Matik og firma/virksomhed imellem. Herefter kan firma/virksomhed gå gennem betaling uden at anvende betalingskort eller lignende, så længe at man er logget ind og har valgt ”Konto (Faktura tilsendes)” ved betalingsmetoderne.


Gavekort

Det er muligt at købe gavekort i vores fysiske butik og gavekortet kan også anvendes på webshoppen.
Gavekortet er gyldigt i 3 år efter udstedelsesdatoen. Udstedelsesdatoen fremgår af gavekortet.
Et gavekort fungerer som betalingsmiddel, men kan ikke ombyttes til kontanter.


 

Levering

Som privatkunde hos Matik er der følgende leveringsformer:
Afhent i butik (Standard valg) – Pakker bringes ud mandag – fredag
PostNord pakkeboks – Pakker bringes ud mandag - fredag
Privatlevering til døren – Pakker bringes ud mandag – fredag
Levering til din arbejdsplads – Pakker bringes ud mandag - fredag

Ved afhentning i butikken skal du medbringe pakkenummeret og fremvise personligt ID for at få pakken udleveret. Din ordre leveres til den valgte butik, hvor den kan afhentes 1-2 hverdage efter din bestilling.
Der er gratis levering uanset ordrestørrelse, hvis du vælger ”Afhent i butik”.
Skulle du glemme at hente din pakke i butikken, returneres pakken til os efter 2 uger. I sådanne tilfælde forbeholder vi os ret til at pålægge et gebyr til dækning af returfragt og håndteringsomkostninger.

Skulle du glemme at hente din pakke, returneres pakken til os efter 2 uger. I sådanne tilfælde forbeholder vi os ret til at pålægge et gebyr til dækning af returfragt og håndteringsomkostninger.


Leveringformer og aftaler for vores B2B kunder

Ved leveringsformer for firma- eller virksomhedsaftaler henvises der til gældende kontrakter mellem H.J. Hansen Vin og den pågældende virksomhed.
Ordrer indeholdende bestillingsvarer vil som udgangspunkt have en længere leveringstid. Produkter med senere leveringstid sendes hurtigst muligt. Det vil dermed være at betragte som en dellevering.


Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
Har modtaget din vare
Får den sidste vare i fysisk besiddelse, hvis det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.
Kontakt os venligst inden evt. varer returneres, idet vi henviser til Forbrugeraftaleloven, kapitel 3, §5, stk. 3 pkt. 4, hvoraf det fremgår, at fødevarer/drikkevarer ikke er omfattet af returret, hvorfor returnering uden forudgående aftale ikke er muligt.
Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive til info@matik.dk eller ringe på 42 61 22 47. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. I sådanne tilfælde forbeholder vi os ret til at pålægge et gebyr til dækning af returfragt og håndteringsomkostninger.
Efter modtagelse må du alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering.


Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Flasker der ikke længere er uåbnede eller kurante
Gavekort (både fysiske og digitale gavekort)
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
Forseglingen er brudt eller etiket og lignende er blevet ødelagt (Forsegling omfatter også særlig emballage, der beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet)


Returnering

Hvis de fremsendte varer ikke svarer til dine forventninger, kan du vælge at returnere varerne igen. Varerne skal blot returneres i samme stand og mængde som modtaget senest 14 dage efter modtagelsen.
Vedlæg venligst dokumentation ved din returnering (gerne kopi af din faktura) der angiver hvilket fakturanummer der er tale om. Derudover skal vi bede om dit bank registreringsnummer og kontonummer, hvorpå pengene ønskes indsat. Vi sender ikke kontanter.
Som kunde hæfter du selv for fragtomkostninger fra dit hjem til Matik ApS.
Varerne skal sendes til nedenstående adresse:
Matik ApS.
Vandværksvej 32
9800 Hjørring
Efter modtagelse må du alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering.
Ved online køb kan du returnere dine varer og få pengene retur.
Returnering vil ikke blive godkendt i nedenstående scenarier:
Flasker der ikke længere er uåbnede eller kurante
Gavekort (både fysiske og digitale gavekort)
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
Forseglingen er brudt eller etiket og lignende er blevet ødelagt (Forsegling omfatter også særlig emballage, der beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet)


Returnering til butik

Efter modtagelse af dine varer må du alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering.
Ved online køb kan du returnere dine varer til butikken og få udskrevet et tilgodebevis.
Returnering vil ikke blive godkendt i nedenstående scenarier:
Flasker der ikke længere er uåbnede eller kurante
Gavekort (både fysiske og digitale gavekort)
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
Forseglingen er brudt eller etiket og lignende er blevet ødelagt (Forsegling omfatter også særlig emballage, der beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet)


Reklamation

Købelovens mangels regler finder anvendelse på varekøb.
Når du handler på www.matik.dk har du 24 måneders reklamationsret, hvis der er mangler ved din vare. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Har du sendt en vare ind til reklamation vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din reklamation.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal du sende det til følgende adresse:
Matik ApS.
Vandværksvej 32
9800 Hjørring
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt. Tag evt. en kopi af fakturaen og angiv hvori fejlen består ud fra det pågældende produkt.
Bemærk – Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse, således at vi kan tilbagebetale dig dine omkostninger.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse elle reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces.


Konkurrencevilkår

Deltager du i Matik’s konkurrencer kan du herunder læse mere om vilkårene for deltagelse.
Når der afholdes konkurrencer, er der altid nogle særlige betingelser og vilkår, som gør sig gældende før man kan deltage i konkurrencen.
Deltager du i en Matik’s konkurrence, accepterer du således følgende konkurrencebetingelser.
Konkurrencen har til formål at markedsføre Matik, og deltagelse forudsætter oplysning af navn og mail. Matik forbeholder sig ret til at offentliggøre navn på vinderen af konkurrencen på de medier, som H. J. Hansen Vin anvender og kontakte vedkommende direkte.
Præmien kan ikke ombyttes til kontanter. Matik forbeholder sig retten til at kontrollere alder og adresse på vindere og frasortere deltagere under 18 år eller deltagere, som ikke er bosat i Danmark.
Er konkurrencen købsbetinget vil det fremgå særskilt i den konkrete konkurrence.
Forsøg på deltagelse i konkurrencen efter sidst deltagelsesfrist vil ikke komme i betragtning. Matik afgør om en tilmelding er modtaget rettidigt og hvorvidt den kan godkendes ud fra ovenstående betingelser. Ligeledes er det deltagerens eget ansvar, at tilmeldingen af konkurrencen kommer rettidigt frem. Matik holdes ikke ansvarlig for problemer med tilmelding, men står tilgængelig til at hjælpe.
Konkurrencer afholdes i samarbejde med Matik og nogle af vores leverandører. Oplysninger på deltagere af konkurrencer er udelukkende begrænset til Matik og deles ikke med tredjepart. Vi henviser til vores persondatapolitik.
Ved deltagelse i en konkurrence hos Matik er man indforstået med konkurrencereglerne.
Matik forbeholder sig ret til at afslutte konkurrencer uden forudgående varsel. Matik afgørelse i forbindelse med konkurrencer er endelig.


Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på www.matik.dk har vi brug for minimum følgende oplysninger om dig:

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med Oliver & Bjerregaard IVS, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Oliver & Bjerregaard IVS og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for Oliver & Bjerregaard IVS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige i Oliver & Bjerregaard IVS er: Toke Kristian Suhr

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos Oliver & Bjerregaard IVS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@matik.dk.

Cookies
På matik.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på matik.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Oliver & Bjerregaard IVS's hjemmeside.


Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, bedes du rette din henvendelse til vores kundeservice på 42 61 22 47 eller til kundeservice på info@matik.dk


Forbehold og ansvarsfraskrivelse

Matik webshop tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.